Thursday 19 August 2010

Lorong Beringin - 20 tahun tidak diturap

Seperti manusia yang lain adakalanya kesukaran yang kita hadapi harus juga diperbandingkan dengan kesukaran orang lain.

Mungkin ada di antara kita yang belum merasa jalan bertar walaupun negara kita telah merdeka lebih dari 50 tahun.

Rumah saya di antara yang baru sahaja mendapat jalan tar walaupun telah diduduki 20 tahun yang lalu, mungkin kerana rumah ini dibina tidak memenuhi spesifikasi yang ditetapkan walaupun terdapat 20 lot rumah disepanjang jalan. Apapun alhamduliLLAH sebelum sahaja saya menjadi ahli majlis pihak MPS telah meluluskan permohonan saya. Terima kasih MPS


Isunya sekarang adalah Lorong Beringin yang sepanjang 1.8km dari jalan utama iaitu Jalan Kuang.

Ia juga menjadi lagenda kerana sudah lebih 20 tahun tidak pernah diturap oleh pihak berwajib. Mungkin dulu kerajaan BN maka lorong ini dianak-tirikan oleh pemerintah.... saya tak boleh kata apa. Tapi kini apakah keadaan ini harus dibiarkan berterusan?



Jalan diperbaiki oleh penduduk sendiri dengan cement konkrit, akibatnya air sentiasa bertakung










Beberapa insiden berlaku, pembonceng motor jatuh terlanggar lopak yang berselerak disepanjang lorong ini. Apakah kita menunggu sampai berita kematian baru mahu bertindak?
Pihak JKKK Kg Chempedak telah mengutarakan perkara ini kepada pihak berwajib seawal Februari 2010 kepada ketua Penghulu, kepada ahli majlis (Tn. Samsuddin) dan YB Rodziah pada 14.5.2010 dan MPS pada 5.7.2010. MPS telah menghantar En. Zariman dari Unit Jalan untuk meninjau masalah. Mudah-mudahan lorong-lorong yang perlu diturap dapatlah disegerakan.


No comments:

Post a Comment