Thursday 22 July 2010

Kecewa MPS tidak bertindak


Pada jam 8.00 pagi 21hb. Julai 2010, saya telah menghantar SMS kepada Urusetia MPS berkenaan sebatang pokok yang tumbang di Lorong Beringin yang amat membahayakan pengguna jalan berkenaan. saya menghantar SMS ke Urusetia kerana saya masih belum tahu siapa yang perlu saya hubungi berkenaan perkara di atas.

Sekembalinya saya dari urusan di pejabat SUK jam 3.00ptg saya masih dapati keadaan masih sama. Saya hubungi sekali lagi MPS dan dimaklumkan bahawa Urusetia telah memanjangkan aduan saya kepada Jabatan Taman dan Rekreasi. Saya juga meminta no. tel jabatan dan pengarahnya. Saya telah menghantar SMS bergambar kepada pengarah jabatan berkenaan En. Mokhtar Affendi untuk tindakan beliau.

Jam 6.00ptg saya dapati pokok sudah ditebang. Saya mengagak MPS telah mengambil tindakan sepatutnya.

Pagi ini 22hb. Julai, saya dikunjungi oleh Tn. Hj. Zulkefli, Timbalan Pengarah Jabatan Kejuruteraan MPS yang melawat kerja-kerja yang dijalankan oleh seorang kontrektor, En. Omar yang tinggal di lorong berkenaan. Apabila saya bertanya En. Omar beliau memaklumkan bahawa MPS tidak datang tetapi penebangan diuruskan oleh ketua kampong Tn. Hj Taufik.

Saya amat kecewa.



Tuan Hj. Zulkifli memaklumkan bahawa Jabatan berkenaan hanya menguruskan taman sahaja. Apakah kenyataan tn hj Zul benar, jika ya kenapa tidak maklumkan kepada saya.

No comments:

Post a Comment