Friday 30 July 2010

Mesyuarat Penuh MPS, Aduan dan Tazkirah

Hari ini mesyuarat penuh ahli majlis MPS. Diputuskan bahawa saya menjaga Zon 3 Selayang Baru. Saya juga memegang portfolio perlesenan, audit dan pelaburan


Saya juga telah menyerahkan 4 aduan yang saya terima. 3 dari aduan tersebut mendapat respons segera khususnya dari En. Azmi (Penguatkuasaan) dan En. Osman (Kejuruteraan). Berikut adalah rujukan aduan:

AMH/001/2010 :

Aduan berkenaan bangunan yang didirikan tanpa kelulusan MPS di Selayang Indah.

Tindakan : Pihak penguatkuasa bersama Jabatan Bangunan akan mengadakan operasi meruntuhkan bangunan tersebut (En. Azmi)

AMH/002/2010:

Aduan berkenaan pengusaha ayam di Sg. Plong yang sepatutnya berpindah

Tindakan : Tiada maklum balas dari MPS

AMH/003/2010:

Aduan kegiatan perjudian di Kundang

Tindakan : Akan disiasat bersama PDRM (En. Azmi)

AMH/004/2010 :

Aduan berkenaan penurapan jalan untuk Lorong Beringin Kuang

Tindakan : Ambil Maklum (En. Osman)

Sempena hari Jumaat saya telah menyampaikan tazkirah, khatib dan imam jumaat di Mesjid At-Taqwa Selayang Baru.

No comments:

Post a Comment